i'm messed up

Ni anar inte hur mycket jag har lärt mig hos Ronny Åman. Det är helt sjukt! han är så sjukt duktig och allt han säger är så lågiskt. Jag har varit där 3 gånger och när jag kommer hem har jag lärt mig så himla mycket. Jag har börjat använda den tekniken på sassa som han använder på hans hästar och det är redan skillnad på henne. Hon bufflar inte på mig överhuvudtaget nu, det gjorde hon HELA tiden förut. Jag börjar känna att det är jag som har komandot över henne. Jag hörde att det tar 3 veckor för en häst att känna sin ryttare och börjar testa en efter ca 3 veckor sedan tar det 1 år innan det börjar gå frammåt. Och det stämmer ganska bra på sassa. Så efter ett halv år till så hoppas jag att vi börjar klättra framåt.

Red även ut med Martina och Sibbe och jag tränade på att hon skulle lyssna på mig när jag sa att hon skulle stanna osv. Hon vill verkligen inte bli lämnad själv och blir helt upp strässad men jag kom på en ny teknik för att bryta mönstret, för ja hon bockar stegrar kickar när hon inte får som hon vill, men på slutet kunde hon stå helt stilla och lyssna på mig medans Martina galloperade iväg på sibbe och gissa vem jag lärt mig det av? jo vem annars om inte Ronny! Hoppas jag får åka ut dit med Martina sen nu nör hon tar över kickan. För att bara sitta där och lyssna och se så lär man sig sjukt mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0