2010

året 2010 började med Januari som vanligt liksom. När jag typ ser på bilder och så så känner jag inte riktigt igen mig, det är inte riktigt ja det där.


Jag skapde ju min blogg 2010 så snart har den ett årsdag hahhahahahhaha. men hur som helst så tod jag mina första "sjävlproträtts" bilder. Jag och några vänner åkte pulka i en backe hahahah, as kul var det verkligen.
Januari bestod inte av så mycket mer men jag kommer ihåg att jag var mycker förväntansfull över det nya året och började redan tagga till sommaren 2010. 






Februari.
Jag kommer ihåg att jag började tappa mig själv mer och mer. Inget jag märkte av så mycket då men nu i efterhand så förstår man mer. Jag tog med mig Linnea och Sara till stallet och de fick rida Milke. Emelie hade fyllt 18 och vi firade henne, fick tillbaka kontakten med ett par gamla vänner och allt känndes bra för stunden. Jag hade satt ut min älskade häst på annons och började leta efter storhästar. Jag var sjukt taggad och ville verkligen gå över till storhäst. Kände mig så bra på att rida just då. Jag hade även kunskapsflickorna på besök med pizza ätande. Och jag, Anna och Linnea drog till stockholm under lovet. ja Februari var ganska händelserik trotts allt.


Mars. Jag började må lite sämmre var dag och min bror flyttade hemmifrån denna månad. Han fylde även 20 år. ja vad hände mer? jag fick lite nostalgi könnslor och längtade tillbaka till 2008 och 2009. Det var snö ute och jag tog lite bilder på min underbara hund. Jag stratade även min första och nest sista tävling på Milke. Ja mars var en världigt tråkig månad för min del.








April.
Det hände ganska mycket under april. Milke såldes och åkte neråt i landet, träffade en vän jag inte hade träffat på länge, jag, Linnea och Julia drog ner till en sjö och skulle ta första doppet i en sjö, vilket slutade med varm oboy hemma, första glassen på halvars med Sara och jag kände för en förendring och klippte mitt hår kort. tog även massor av bilder med Linnea som blev ganska coola. och 3 utav mina fina vänner fylde år.



Maj. Allt gick utför, viste inte vem jag var eller var jag skulle ta vägen. Hade ingen häst i en månad och det gjorde inte saken bättre. Det var majpokalen och första gången som jag inte tävlade under majpokalen. Jag, Sara, Anna och Linnea var på min brors inflyttningsfest, en fest som vi sent kommer glömma och som vi skäms över idag HAH. Jag fick även hem min första storhäst Quite a sensation i slutet av maj. Jag trode allt skulle bli bra och allt verkade så lätt, men där hade jag helt fel. Jag gjorde enbart 3 inlägg på bloggen i maj också och 2 utav dem var tävlingar.




Juni. Det efterlängtade sommarlovet. invigde sommaren med att vara med Sara och Linnea och äta super god onyttig mat. Min dator pajade också, gick inte att göra nått med den typ. I början av Juni så mådde jag sämre en någonsin men sedan i slutet så började allt bli bättre utan att jag märkte det, orkade inte längre tänka på vem jag var och hur jag skulle vara. Firade även midsommar hon annas land med FINA flickor, var även hon mormor och  orfar och firade midsommar.




Juli. Jag fyllde 17 år. Hade en typiskt svensk sommar var väldigt mycket med Martina. Jag började vänja mig vid min häst och var inte rädd för henne längre. Asså kan inte fatta vilken mes jag var då häregud! jag var med de vänner som jag gillade mest och jag började hitta mig själv, utan att jag märkte det då. Jag gjorde även min första fälttävlans träning med sassa och guuud vad jag hade saknat det! Jag gjorde bara ett inlägg på bloggen. Hade ingen data som ville ge med sig.



Augusti. Jag jobbade eller jag började nog jobba i juli, ja på min födelsedag började jag jobba hahah men jag hade tjänat i hopp pengar till en ny data. men det visade sig inte att det var min data som var det stölrsta problemet utan internett. Jag tog supersnygga bilder på mig sjävl på min data som jag aldrig har visat haha, kommer inte visa nån mer sen hah. Jag, Martina, mamma och pierre åkte till spanien, HELT UNDERBART. Vill så gärna tillbaka dit nuu. Började även skolan.


 
September.
Skolan var i full gång och hösten började riktigt tidigt. Sommarlovet hade gjort suse, jag måde mycket bättre och hittade tillbaka mer och mer till mig själv. Jag tog inte en ända bild i september. Gilade inte min kamera och kände mig sämst så fort jag såg den. Hästen gick ganska bra, tills hon fick ett sår precis innan en tävling och fick vila länge för att benet blev tjockt osv. I september försvan även en vän ifrån denna jord. När allt började kännas bra så gick det utför igen.





Oktober. Begravningen var nu och tillbringade en helg med den bästa. Jag tog lite höst bilder, fast bara på mig själv HAHA och jag och mina vänner hade vinkväll. Började hitta tillbaka till en underbart fin vän och saker och ting gick ganska bra trotts allt. Sassa gick väldigt bra just då och jag började som sagt hitta mig själv igen. Skolan tog kol på mig under spetember och värre skulle det bli. Red KM på sassa med och det var såå himla kul! Var även mycket med Martina och hade plugg kvällar hos henne. Färgade även mitt håt brunt.


November. Höstlov! jag var sjukt stressade denna tid, mitt liv gick inte ihopp sig. Grät väldigt mycket denna månad. Jag hängde med Martina till Borås. Min egna polle blev halft störd och jag anade att det var något som var fel och det var det med tog henne till veterinären och så. Jag fick även hjälpa till med Kickan hos Ronny Åman och lärde mig massa där. Längtade bara tills min polle blev frisk så jag kunde börja använda samma tektnik på henne. vilket jag även gjorde på backen och det gav resultat direkt. Tog INGA bilder i november typ. Vi red även islandshäst denna månaden.



December.
Jul och sånt. Skolan tog kol på mig allt mer och mer, hade massa ångest. Jag började hitta mig själv mer och nu mådde jag bra kan man säga. Red lite med elinor och lekte ganska mycket haha, kul var det! Började sätta igång Sassa och det var ingen skilnad på henne i början. men nu på slutet av december så är det as stor skilnad på henne. Hur som helst så är min polle frisk nu. Firade Sara och var ganska mycket med mina vänner. tog lite bilder på mig själv haha. Firade jul och nyår och blev magsjuk. vidrigaset på länge. Bloggade knappt alls, tycker inte att det är så kul längre. Nu mår jag bra och jag har hittat mig själv igen. Samtidigt så har man ju längatn till saker och ting. Och denna månad så kände jag mig sämst på att rida och undrade vad jag höll på med. Mitt självförtroende i ridningn har sjunkit enormt.

År 2010 har inte varit ett bra år för mig. viste inte vem jag jag osv. dåligt självförtroende i allt. Men jag hoppas på att 2011 blir bättre på alla sätt!

Kommentarer
Postat av: annipanni

<3 love you vännen. 2011 blir bättre kan jag lova

2011-01-04 @ 15:41:15
Postat av: LINNÉA

håller med anna <3



superfin sista bild på dig med!

love

2011-01-04 @ 15:58:11
URL: http://orlinnea.blogg.se/
Postat av: julia

haha det där badet var ju en riktig höjdare ;)

2011-01-07 @ 19:10:20
URL: http://jamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0