häst, häst, häst mera häst

Okej Lilla Sassiii råå.

Jo allt gick bra i vintras, det flöt på och vi var taggade till tävlings säsongen. Sen efter att jag hade varit i london och sälen så var hon skit konstig. Hon var jätte seg, ville ingenting och galloperade jättekonstigt. Vi åkte till veterinären med henne och det gav inget resultat. Vi tog blod prov på henne och hon hade några värden som var för låga. Jag red henne på butta för att se om hon hade ont någonstans, ingen skillnad. Vi åkte till Johan som är massör och kiropraktor och då hände det nått.

Han studerade henne i ca 5 min och konstaterade att hennes bäcken var snett. Hela bäckenet gick åt vänster medans frambenen gick rakt fram. Detta beror på att hon har varit med om ett taruma, där hon troligtvis har ramlat och bäckenet har flyttats. Han sa att detta hände för länge sedan eftersom att hon var så pass musklad efter hennes kropp. Jag och mamma kände ba aa okej hela beckenet är snett på henne haahahahah hur fan gör man nu. Men han kan fixa detta. Han gjorde lite saker på henne (vissa saker såg as roliga ut, höll på att skratta ihjä mig, men det kunde jag ju inte göra framför honom haha) men han fixade det halft, man behöver komma tillbaka en gång till för att det ska bli helt rakt. Men det var as häftigt att se skilnaden, han visade hur sne hon var och man såg det jättetydligt. Sen så visade han det igen efter att han gjorde dessa saker på henne och det var stor skilnad! as häftigt! Han berättade även vilka problem man brukar ha när hästen ser ut så här och det är just dessa problem som jag har haft! För en gångsskull känns det som om vi har hittat det som gör att hon inte vill, eller det som gör att hon inte KAN röra sig på rätt sätt.

Nu ska vi bygga upp hennes muskler utför ett speciellt schema i en vecka, sedan så ska jag successivt öka arbetet och så får vi se vad som händer. Änsålänge så stämmer allt han har sagt! så detta ska bli jättespännande!




Fotograf: Therese Koistinen 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0